Van de voorzitter; spandoek met gedragsregels en komende activiteiten

Beste leden,

Het is alweer een tijdje geleden dat jullie iets van mij gehoord hebben, maar de laatste weken waren erg druk. Gesprekken met diverse commissies, de samenwerking met Castricum, overleggen met de gemeente over o.a. ‘open’ sportterreinen, kennismaken met gemeenteraad en besturen van andere sportverenigingen in Heiloo, etc. Het is net werk zo’n vrijwilligersfunctie. Leuk, maar wel veel. Maar uit al die overleggen en gesprekken komen ook mooie dingen naar voren en maken we stappen richting de toekomst. Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld onze sportiviteit & respect commissie.

Spandoek met gedragsregels

Want heeft iedereen hem al gezien? Het prachtige spandoek met ‘gedragsregels’ over hoe we met elkaar omgaan op de club. Er staan hele normale ‘regels’ op over sportiviteit, elkaar rustig aanspreken, etc. Niks geks zou je zeggen, maar in de praktijk is dat de laatste tijd toch steeds lastiger. Oude mannen die onderling te fel zijn, jeugdteams die elkaar op het veld uitschelden, ouders die zich te veel roeren langs de kant en zich overal mee bemoeien, etc. etc. Kijk af en toe eens op het spandoek (of de sticker in de dug-out) zou ik zeggen.

Rabobank Clubsupport

Leuk nieuws komt van de Rabobank, de Rabobank Clubsupport actie waar we elk jaar aan meedoen. We kregen een mooi bedrag van rond de 1.400 euro uitgereikt door Rabobank, wat we gaan gebruiken voor nieuwe, extra trainingsdoeltjes want die worden goed gebruikt en zijn dan voor alle leden beschikbaar. Toch altijd leuk dit soort acties!

Samenwerking met Castricum

Ook goed om te melden is de samenwerking met Castricum. Dat gaat goed en ‘samen’ komen we steeds verder om elkaar te helpen op diverse vlakken. Van samen het inzetten van jeugdteams tot elkaar helpen bij diverse andere aangelegenheden. Maar ook samen problemen oplossen, bijvoorbeeld over de teamindelingen. Elke keer weer een stapje verder. Het is fijn om te kunnen sparren en leren van een andere club hoe zij dingen doen (en andersom).

Wat te doen komende tijd

Komende tijd is het herfstvakantie, wat betekent dat het wat rustiger op de club is. Er zijn wel trainingen en wedstrijden, maar in het weekend van begin november begint alles weer. En daarna staan er ook al weer veel activiteiten gepland. Op 8 nov. een sevens-toernooi en Neon-Party, op 24 nov. afsluitingsavond senioren/ veteranen, 25 nov. de ALV, 27 nov. Sinterklaas voor de jeugd en op 30 nov. feestje (Thé Dansant) voor de jeugd. Kortom, weer genoeg te doen voordat de 1e helft van het seizoen alweer voorbij is en we de zaal in gaan.

En ook daar komt schot in. Onlangs is de 1e paal van de nieuwe sporthal de grond ingegaan met de verwachting dat deze voorjaar 2025 klaar is. Spannend.

Voor nu wens ik iedereen die met de herfstvakantie wat leuks gaan doen veel plezier en voor daarna, tot op het veld.

Michiel Ullers, voorzitter HV de Terriers