Van de voorzitter: zomervakantie

Hierbij wens ik iedereen een prettige vakantie. De zomer komt er nu echt aan en zo ook de zomervakantie. Lekker even een periode even geen Terriers voor mij als voorzitter. Hoe leuk het ook is om als vrijwilliger actief voor je cluppie bezig te zijn, het is ook tijdrovend en kost veel energie en dan is het prettig dat je de batterij kan opladen tijdens de zomer. Kortom, voor mij even de komende weken wat anders dan hockey.

En niet alleen mentaal even rust, maar zeker ook fysiek. Niet meer de jongst en dus kraakt en piept het in het lichaam, met name de knie, dus de zomer komt ook als geroepen om rust te pakken om straks aan het begin van het nieuwe seizoen weer fris aan de start te staan.

Zomeravond hockey

Echter, er zijn ook genoeg leden die wel lekker door willen gaan en daar hebben we gelukkig de zomeravond-hockeysessies voor die afgelopen week gestart zijn. Zowel de jeugd als de senioren kunnen elke donderdagavond de komende weken een balletje slaan (19.00-20.00 ABC en 20.00-21.30 de senioren). Kom gerust, want zomeravondhockey is uniek. Iedereen is welkom. Uit alle aanwezigen worden teams samengesteld en die spelen onderling potjes met als afsluiting een gezellige nazit. Kortom, erg leuk en zeker doen!

Op naar een nieuw seizoen

En vanaf eind augustus gaan we weer vol aan de slag voor het nieuwe seizoen met ook komend jaar weer aardig wat uitdagingen. Het aantal leden stijgt niet en daalt zelfs wat, met name bij de jong senioren. Dat is niet nieuw, maar we doen er uiteraard alles aan om ook die leden te behouden. Nieuwe vormen van hockey, andere lidmaatschappen, andere activiteiten of zelfs hele nieuwe initiatieven. Wie het weet mag het zeggen.

Daarnaast is hopelijk aan het begin van het nieuwe seizoen het nieuwe fitness hok klaar, hebben we alle richtlijnen m.b.t sportiviteit & respect duidelijk voor alle leden en moeten we aan de slag met veld 1 die op zijn einde loopt. De gesprekken met de gemeente hierover zijn al gestart. En zo zijn er nog vele andere zaken die gaan lopen, bijvoorbeeld de verdere samenwerking met Castricum. Kortom, ook komend jaar gaat weer een druk jaar worden naast alle hockeyactiviteiten.

Dus eerst maar eens lekker genieten van de zomer en de vakantie. Iedereen veel plezier, geniet er van en tot in augustus.

Michiel Ullers, voorzitter HV de Terriers