Van de voorzitter: veld 2, jeugd jongenslijn en secretaris gezocht

Nog even en de 2e helft van het seizoen gaat weer starten. Hierbij een korte update van wat er allemaal speelt.

Veld 2

Vanaf maart gaan we weer lekker het veld op met als extra nu het nieuwe waterveld waar we met z'n allen op kunnen spelen. En wat ligt het nieuwe veld 2 er mooi bij…of toch niet? Ondanks dat het veld er schitterend bij ligt zijn er toch wat issues. De onderlaag ligt niet helemaal goed en de zijkanten zijn wat glad. Dit gaat aangepast worden. Maar dat mag de pret niet drukken, het veld is geweldig en er kan gewoon op gespeeld worden.

Seizoen 2023-2024: problemen voor de jongenslijn

En nu de zaalcompetitie er weer opzit, we al weer voorzichtig buiten aan het trainen zijn en de 2e helft van het seizoen binnenkort gaat starten, denken we ook al weer na over het nieuwe seizoen. Want direct na de competitie gaan we weer nieuwe teams vormen en indelen. En dat is elk jaar weer een hele puzzel, met name voor de jongensteams waar de aantallen jongens terug lopen. Gevolg is doorschuiven, dispensatie en voor de jongste jeugd mixen met de meiden. Elk jaar redden we het weer, maar het wordt steeds moeilijker om die jongensteams te vormen, laat staan ook nog rekening te houden met alle wensen m.b.t. samen met vriendjes en/ of op sterkte.

Samenwerkingen met hockeyclubs in de regio?

Om er voor te zorgen dat alle jongens toch ook komende jaren lekker kunnen blijven spelen zijn we gestart met om ons heen te kijken of we met clubs om ons heen meer kunnen samenwerken, want het zou toch erg zonde zijn als er straks geen teams meer zijn voor een aantal jongens en dat ze niet meer zouden kunnen hockeyen. We hebben inmiddels al wat ervaring met combinatieteams tussen diverse clubs en dat is goed bevallen (en het heeft voorkomen dat er jongens buiten de boot vielen).

Daarom hebben we contact gezocht met Castricum en Uitgeest om te kijken of we hierin samen kunnen optrekken, want die hebben dezelfde problemen om jongensteams te vormen (of liever gezegd niet meer kunnen vormen). Hoe, wat en waar weten we nog niet, maar het is goed om gezamenlijk hier naar te kijken zodat we voor elke jongen in onze regio hockey kunnen aanbieden. Komende weken gaan een aantal commissieleden van de 3 clubs hier verder met elkaar over praten en kijken wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn. Wordt vervolgd.

Zaalhockey

En dan moeten we uiteraard nog even terug kijken op de zaalcompetitie en zaaltrainingen. We hebben afgelopen maanden met z’n allen volop kunnen trainen en we hebben nog nooit zoveel uren her en der in de diverse sporthallen kunnen trainen. Dankzij de enorme inzet van de zaalcommissie, Rik, René en Rolf, is het allemaal weer gelukt. Dank!!

Weer veel teams hebben veel in de zaal gespeeld. Snel, technisch en intensief. Dat is zaalhockey. Een lust voor het oog en goed om als extra bagage mee te nemen weer het veld op.

Hulp gezocht: nieuwe bestuurs-en commissieleden gezocht

Als laatste wil ik nog aanstippen dat we nieuwe vrijwilligers op diverse plekken nodig hebben, om te beginnen in het bestuur. We zoeken een secretaris nu Doortje van Ingen gestopt is. Als secretaris ben je het 1eaanspreekpunt van het bestuur en organisatorisch een spin in het web. Contact met je leden, wedstrijdsecretariaat en met de KNHB. Lijkt het je leuk om als bestuurslid meer te doen voor je club? Meld je dan aan via [email protected]

En ook voor andere commissie functies zoeken we nog versterkingen, zoals bijvoorbeeld na dit seizoen bij de senioren commissie (seniorenteams indelen). Er is altijd wel iets te doen. Wil je iets doen voor de club? Meld je dan via [email protected]

Voor nu wens ik iedereen een fijne voorjaarsvakantie toe en daarna zien we elkaar weer op het veld.

Michiel Ullers, voorzitter HV de Terriers.