Van de voorzitter: wijziging bestuur, scheidsrechterscommissie en rookvrij

Beste leden, wat fijn dat alles weer mag en er competitie gespeeld kan worden afgelopen weken. Trainingen, zaalcompetitie en midwinter. Top. De club opent zich weer meer en meer en we gaan richting de 2ehelft van de veldcompetitie begin maart.

Ook binnen de organisatie HV de Terriërs speelt er veel. Gesprekken met de gemeente over de velden. Onderzoek naar LED verlichting vanwege duurzaamheid. Een voorzittersbijeenkomst met sportverenigingen om ons heen om kennis te delen. Een nieuwe verwarmingsketel. Parasols voor het terras. Etc. etc.

Bestuurslid Hockeyzaken treedt terug

Echter, het belangrijkste van de afgelopen weken is dat er een wijziging in het bestuur heeft plaats gevonden. Sergio Pattinama, bestuurslid Hockeyzaken, heeft een stapje terug gedaan wegens te drukke werkzaamheden. Het viel voor Sergio niet meer te combineren, zijn werk en de vele taken die er voor zijn bestuurspost lagen. In overleg binnen het bestuur doet Sergio dan ook een stapje terug. Dat vinden wij enorm jammer, maar respecteren zijn beslissing uiteraard. De bestuurswerkzaamheden zijn op vrijwillige basis en dat doe je er altijd naast. Werk en privé hebben uiteraard voorrang.

Het terugtreden van Sergio zorgt wel voor een uitdaging die we in eerste instantie binnen het bestuur oppakken aangezien er op dit moment veel werkzaamheden liggen die niet kunnen wachten. We verdelen komende maanden het werk onderling en kijken hoe we de post van hockeyzaken in gaan invullen binnen het bestuur.

De taken worden komende periode verdeeld:

·       Jeugdcommissie (JJ en ABCD): Michiel

·       Senioren en scheidsrechterscommissie: Doortje

·       HTZ: Cornelis

·       Zaalcommissie: Ingrid

·       Sportiviteit en respect: Sebastiaan (deze laatste is een nieuwe taak binnen Hockeyzaken, die meer en meer aandacht vergt over hoe met elkaar om te gaan op en rond het veld)

Vacature scheidsrechterscommissie zaterdag: kunnen we nog wel wedstrijden spelen?

Een ander zeer belangrijk punt is de vacature binnen de scheidsrechterscommissie voor de zaterdagen, de jeugd. Het gaat om het maken van de indelingen van scheidsrechters die op de zaterdagen moeten fluiten. Geen moeilijke taak, maar wel één waar iemand voor nodig is die deze schema’s gaat invullen. Het gaat om de taak om eens in de paar weken in Lisa scheidsrechters in te delen voor de zaterdagen.

Wij zoeken iemand die dit wil doen. Mocht dit niet lukken dan staan de wedstrijden voor de jeugd op de zaterdagen op de tocht, want zonder scheidsrechters kunnen we niet spelen. Kortom, meld je aan via [email protected]

Rookvrije club

Ander nieuws is dat wij de KNHB en de landelijke politiek volgen m.b.t. rookvrije club. Nu zijn wij al sinds een paar jaar een rookvrije club, tenminste voor 90%. Destijds is besproken in een ALV dat de zaterdag volledig rookvrij is en dat op de zondag roken is toegestaan na 13.00 uur op een apart gedeelte op het balkon, met als opmerking dat wij als Terriërs op termijn volledig rookvrij zouden worden. Dat moment is nu aangebroken en wij gaan als HV de Terriërs mee in het landelijk sportbeleid en worden een volledige rookvrije club. Kortom, vanaf 1 maart 2022 zijn wij zowel op de zaterdag als op de zondag een rookvrije club.

Nog even zaalhockey en half maart het veld weer op

Komende weken genieten we nog even van zaalhockey, waar overigens de contributie nog niet voor geïnd is. Dit heeft te maken met dat we nog niet weten welke kosten de KNHB ons gaat berekenen nu er door de lockdown en corona maatregelen toch wel een paar weken zijn uitgevallen. Op het moment dat er meer duidelijkheid is vanuit de KNHB over de totale kosten, die naar verwachting lager zullen uitvallen, zullen wij de contributie voor het zaalhockey seizoen 2021-22 opnieuw vaststellen en in rekening brengen. We verwachten daar in April meer duidelijkheid over te hebben.

Na de voorjaarsvakantie zullen we ook met z’n allen weer het veld op gaan. Hopelijk blijven maatregelen uit en gaat het zonnetje weer schijnen zodat we kunnen genieten van een prachtige 2e helft van de competitie met veel wedstrijden, strijd en mooie momenten. Ik verheug me er op.

Michiel Ullers, voorzitter HV de Terriërs