Van de voorzitter: reanimatie cursus, fluiten en senioren hockeyers gezocht

We gaan beginnen aan het 2e kwart, na de "rust” van de herfstvakantie. Het merendeel van de teams is opnieuw in gedeeld en start met een nieuwe competitie. Een stapje omhoog, omlaag of op hetzelfde niveau. Dat is het voordeel van deze opgesplitste competities, waardoor je altijd (of bijna altijd) op je eigen niveau speelt. Dat zorgt voor meer spelvreugde en voorkomt dat je als team veel te hoog in gedeeld bent en alles maar dik verliest. Kortom, een goede keuze van de KNHB om dit te zo te organiseren, nu ook voor veel seniorenteams zelfs.

Licht aan op de fiets

De start na de herfstvakantie houdt ook automatisch in dat we weer richting de donkere dagen gaan. Komend weekend gaat de wintertijd weer in, dus vroeg donker. Lichten dus aan op de fiets en heeft iedereen de uitingen ter promotie hiervan al gezien op de stoep bij de ingang? Dat is gedaan door de jongste jeugd. Goede actie, want veiligheid is belangrijk!

Meld je aan voor informatieavond "reanimatie”

Heb jij je al aangemeld voor de informatie avonden "reanimatie” op de club, wat gegeven wordt door onze medische commissie. De avonden (1, 9 en 15 nov.) zijn bedoeld om leden wegwijs te maken wat te doen in geval van nood. Dus waar hangt de AED, wat te doen bij 1e hulp en hoe te reanimeren. Lijkt me verstandig als zoveel mogelijk mensen zich hier voor aanmelden. Doe dat snel nog via: [email protected]

Fluiten op zaterdag

En dan nog even het fluiten op zaterdag. Ik heb er al eerder iets over geschreven, maar het loopt de spuigaten uit. Het gebeurt nu te vaak dat er geen scheidsrechters zijn voor zaterdag-jeugdwedstrijden, waardoor wedstrijden niet door kunnen gaan. Leden komen niet opdagen of melden zich een uurtje voor aanvang af zonder vervanging te regelen en leggen het probleem op het bordje van de jeugdcommissie of wedstrijdtafel. Dat kan natuurlijk niet. Kortom, zorg dat je er bent om te fluiten of regel tijdig vervanging want er is niks vervelender als je als team klaar staat en er geen scheidsrechters zijn.

Extra is dat elke wedstrijd die niet door gaat wegens onnodig afzeggen ons een boete kost vanuit de KNHB.

Even een tip voor alle ouders; check even de mail van uw kind m.b.t. fluitschema

De indelingen voor fluiten voor de jeugdleden (vanaf B leeftijd) gaat via de email, dus check ook af te toe even de mail van uw zoon of dochter of ze moeten fluiten, want zelf kijken ze niet meer in de mail. Hopelijk kunnen we op korte termijn via andere kanalen dit ook gaan communiceren, kanalen die de jeugd wel bekijken.

Seniorenspelers gezocht

En dan als laatste nog een oproep voor ouders van jeugdspelers die nog niet hockeyen. Voor veel seniorenteams zoeken wij nog extra spelers (zowel heren als dames), met name in de veteranen (35+ jaar). Het niveau verschilt, dus schroom niet om een keer mee te komen trainen. Er is voor iedereen een niveau en we hebben veel teams waar plek is. En heeft u nog nooit gehockeyd dan zijn er mogelijkheden via o.a. trimhockey. Kortom, kom een keertje trainen en doe mee. Niet alleen leuk voor u zelf, maar ook als voorbeeld naar uw zoon of dochter.

Veel plezier komende weken en vergeet a.s. zondag niet: D1 en H1 spelen thuis en kunnen support gebruiken. En na H1 is er een feestje, dus extra gezelligheid!

NB. het feest is alleen toegankelijk met geldige coronapas, dus houdt daar even rekening mee.

Michiel Ullers, voorzitter HV de Terriers