NIEUWE CORONA MAATREGELEN PER 29 SEPT. 2020

Nieuwe maatregelen voor sportclubs: clubhuis dicht, geen toeschouwers/ ouders op het terrein en direct weg na de wedstrijd of training.

Beste leden,

Afgelopen dinsdag 29 september heeft de overheid de landelijke maatregelen m.b.t. voorkomen van verspreiding van het COVID-19 virus aangescherpt. Deze maatregelen gelden ook voor sport en hierbij de aangepaste maatregelen die vanaf 29 september gelden voor hockey en dus ook HV de Terriers.

De maatregelen zijn volledig gericht op het voorkomen van groepsvorming op de club om zo verspreiding van het virus tegen te gaan. De club is vanaf 29 sept. alleen open om te "sporten” (training en wedstrijd). Na het "sporten” wordt iedereen geacht z.s.m. het terrein te verlaten.

MAATREGELEN:

·         Komende 3 weken is het clubhuis dicht, ook het uitgiftepunt (kiosk/ hutje). Er is dus geen horeca mogelijk en er zijn geen uitzonderingen!

o   Neem dus zelf een bidon mee om wat te kunnen drinken na de training/ wedstrijd

·         De kleedkamers zijn open, voor de WC, maar er geldt een dringend advies de kleedkamers niet te gebruiken

·         Wedstrijden:

o   Voor de wedstrijd verzamelen de teams zich maximaal een halfuur voor aanvang van de wedstrijd

o   Na de wedstrijd verlaten de teams z.s.m. het veld en het terrein, met een maximum tijd van 15 minuten.

o   Omkleden en besprekingen vinden op het veld plaats bij de dug-out (en niet in de kleedkamers)

·         Training

o   Voor de training maximaal 10 minuten voor aanvang aanwezig

o   Na de training z.s.m. het veld en terrein verlaten met een maximum tijd van 10 minuten

·         Toeschouwers/ ouders zijn komende periode niet welkom op het terrein, zowel niet bij de training als wedstrijden

o   Bij uitwedstrijden mogen de rij-ouders wel het terrein op en langs de lijn staan (op afstand) omdat rij-ouders onder begeleiding van het team vallen

o   Bij thuiswedstrijden geldt dit dus niet en mogen ouders/ toeschouwers niet het terrein op

·         Indien een uitwedstrijd gespeeld wordt in een regio waar code oranje of rood geldt, dan worden de richtlijnen van de KNHB gevolgd

o   Wedstrijden worden gewoon gespeeld tot de KNHB of veiligheidsregio bepaalt dat het niet kan (bv. in code rood regio). In dat geval worden wedstrijden uitgesteld tot nader orde.

o   Bij eigen twijfel over wel of niet gaan naar een code oranje/ rood regio met het team, dan eerst overleg met het wedstrijdsecretariaat over de te nemen stappen.

Bovenstaande zijn de belangrijkste maatregelen. Alle maatregelen en vragen zijn te vinden op: https://www.knhb.nl/kenniscentrum/artikel/hockeycompetitie-en-coronavirus-hockeyen-met-deze-richtlijnen

De maatregelen gelden tot na de herfstvakantie. Op dinsdag 20 oktober vindt er weer een persconferentie plaats vanuit de Overheid en worden volgende stappen genomen.

Kortom, komende periode zijn we dus als club in een soort "mini-lockdown” en gaat het om het sporten. Houd je aan de regels, dan voorkomen we dat we met teveel op de club tegelijkertijd zijn en kunnen we toch lekker een potje hockeyen.