Puppy hockey (vanaf 4 jaar)

Puppy-hockey voor 4 en 5 jarigen: plezier staat centraal!

Voor jongens en meisjes van 4 en 5 jaar heeft HV de Terriërs een speciaal programma: puppy training. Kom en probeer of hockey iets is voor jou!

De puppy trainingen zijn speciaal samengesteld voor kleuters. Oefeningen worden in gevarieerde spelvormen aangeboden, waardoor de kinderen spelenderwijs behendig worden met een hockeystick. Naast hockey, zijn de trainingen ook gericht op de breed motorische ontwikkeling. De kinderen leren in een sportieve setting samen werken, waarbij winnen of verliezen van ondergeschikt belang is… plezier met elkaar staat centraal!

Voor 4 jarigen hebben wij het puppy-pakket. Kinderen van 5 jaar kunnen kiezen uit een puppy-pakket of lidmaatschap.

PUPPY PAKKET (4 en 5 jarigen)

-9 lessen €35,-

-Hockeystick te leen
-aan het einde van de serie ontvangen de kinderen een attentie

Trainingen

De trainingen van het puppy-pakket vinden plaats op de woensdagmiddag op onderstaande data:

o voor 4 - 5 jarigen van 16.15 - 17.00 uur

Serie 1 2023-2024

20 september

27 september

4 oktober

11 oktober

18 oktober

(25 oktober GEEN training ivm herfstvakantie)

1 november

8 november

15 november

22 november

Serie 2: 2023-2024

27 maart

(1 en 8 mei GEEN training ivm de meivakantie)

5 juni

De trainers staan op deze data voor de kinderen klaar, ook bij regen, kou of warmte. Uitsluitend bij extreme weersomstandigheden wordt de training afgelast.

PUPPY LIDMAATSCHAP (5 jarigen)

Meer hockey en het hele jaar door? Word dan puppy-lid van de vereniging!

Het karakter van de trainingen voor puppy-leden is iets ander dan in het puppy-pakket: de nadruk verschuift iets meer naar hockeyvaardigheden en worden er ook wedstrijdjes geoefend. Hiermee wordt de basis gelegd voor de volgende leeftijdsgroep (1e jaars F). Zodra kinderen 6 jaar worden, stromen puppy-leden automatisch door naar de 1ejaars F.

De trainingen vinden gedurende het gehele seizoen plaats: van september t/m juli, dus ook in de maanden dat er geen puppy-pakket is. De trainers staan iedere woensdag voor de kinderen klaar, ook bij regen, kou of warmte. Uitsluitend bij extreme weersomstandigheden wordt de training afgelast.

Een puppy-lidmaatschap is voor kinderen van 5 jaar en bedraagt €106 per jaar (€53 na 1 januari). Meer info over lidmaatschap vindt u op de website.

Puppy-leden zijn verplicht om een bitje en scheenbeschermers te dragen.

Benodigdheden puppy-training
-Sticks zijn te leen
-Sportieve kleding. Bij kou liever laagjes met een wind/regenjas dan een dikke winterjas.
-Sportieve schoenen (geen voetbalschoenen!)
-Scheenbeschermers en bitje: voor leden verplicht. Voor kinderen in het puppy-pakket niet verplicht, wel fijn. Uiteraard dragen wij zorg voor een zo veilig mogelijke setting op het veld. Meedoen aan deze training is op uw eigen risico.

U kunt uw kind aanmelden door een email te sturen naar [email protected]

Graag ontvangen wij hierin de volgende gegevens:
-Naam van het kind
-Telefoonnummer
-Adresgegevens
-Geboortedatum
-Naam basisschool
- voorkeur voor indeling bij een vriendje / vriendinnetje

Inschrijving is compleet na bevestiging van de Jongste Jeugd Commissie.

Meer informatie

Meer informatie over hockeyen voor kinderen van 4 t/m 12 jaar vindt u op de pagina ‘jongste jeugd’.

Mocht u vragen hebben, dan horen we deze graag! U kunt mailen naar: