Jeugd en senioren

Binnenkort: Bitjes happen!

16-9
Binnenkort volgt een datum waarop in het clubhuis weer de gelegenheid wordt geboden om een op maat gemaakt hockeybitje te laten meten.
Een goed hockeybitje is essentieel om schade aan je gebit en/of kaak te voorkomen of te beperken.

Zit jouw bitje nog goed?
Een hockeybitje moet stevig blijven zitten wanneer je je mond opendoet. Is dit niet het geval, dan raden we je aan om een op maakt gemaakt bitje te overwegen. Ook bij een melk- of wisselgebit.
Een op maat gemaakt bitje sluit nauw aan en blijft stevig zitten.

Aanmeten bitjes
Bij een blijvend gebit worden afdrukken gemaakt van zowel de onder- als bovenkaak, zodat in het bitje ook de ondertandboog meegenomen kan worden. Het gebit maakt dan in zijn geheel contact met het bitje bij dichtbijten of in geval van een ongeluk. Zo heb je bij een opwaartse kracht verminderd risico op bijv een gebroken kaak. Voor een melk-/wisselgebit is een afdruk van de onderkaak niet altijd nodig.

Melkgebit / wisselgebit
Bij kinderen is het gebit volop in ontwikkeling, hier wordt rekening mee gehouden bij het vervaardigen van het bitje. Op de plek van de nog groeiende tanden kan een uitsparing worden gemaakt zodat de tand / kies ruimte heeft om te groeien en het bitje langer mee kan.

Kosten / vergoeding
Check je zorgpolis of je in aanmerking komt voor een vergoeding!
Op maat gemaakte bitjes zijn duurder in aanschaf dan universele standaard hockeybitjes. Maar het is de investering voor je gebit waard, en deze bitjes gaan jarenlang mee!
De kosten voor het bitje zullen dit jaar hoger zijn dan voorgaande jaren ivm een ander bedrijf die deze bitjes zal vervaardigen. De definitieve prijs is nog niet bekend, deze zullen we met de datum van het bitjes happen vermelden.
Je kunt een factuur krijgen om bij de zorgverzekeraar in te dienen.

Datum
Binnenkort wordt de datum aangekondigd waarop afdrukken worden gemaakt in het clubhuis. Na aanmelding hiervoor ontvang je een timeslot waarop je wordt verwacht in het clubhuis.