Van de voorzitter; we gaan bijna weer beginnen aan een nieuw seizoen
27-8Beste leden,
De vakantie zit er bijna op en het nieuwe seizoen staat voor de deur. Heren1, Dames 1 en diverse selectieteams zijn al begonnen met trainingen en oefenwedstrijden, maar de rest van de club verkeert nog in vakantiestemming. Nog even genieten van de vrije tijd. Hockey is leuk, maar ik kan de vrije weekenden nu ook nog wel waarderen. Toch zijn wij als bestuur ook alweer begonnen aan het nieuwe seizoen met de 1e bijeenkomsten en overleggen. Dat gaat altijd door.
Het bestuur; wie zijn wij ook alweer?
Het bestuur is sinds het voorjaar in een nieuwe setting. Even ter herinnering en opsommend wie wij zijn en welke activiteiten de diverse bestuursleden beheren:
-Secretaris; Caroline van Nieuwburg (o.a. aanspreekpunt bestuur, vrijwilligers, administratie, wedstrijdsecretariaat); [email protected]
-Penningmeester; Nanda Mul (o.a. alle financiën, ledenadministratie, etc.); [email protected]
-Bestuurslid; Lucas Timmersmans (alles wat met accommodatie te maken heeft); [email protected]
-Bestuurslid; Dik Jan Jetses (o.a. bar en activiteiten); [email protected]
-Voorzitter; Michiel Ullers (o.a. communicatie, aanspreekpunt jeugd/ senioren hockey); [email protected]
Commissies zijn het allerbelangrijkste!
Het belangrijkste zijn uiteraard alle commissies die alle werkzaamheden verrichten om de club draaiende te houden. Denk bijvoorbeeld aan een jeugd- en senioren commissies (teamindelingen), HTZ/ Hockey Technische Zaken (o.a. trainers, selecties, planningen), Topsport commissie (H1, D1), Barcommissie, Green Team (onderhoud terrein), sportiviteit & respect commissie en nog veel meer commissies. Al die vrijwilligers zorgen ervoor dat wij ook dit seizoen weer kunnen sporten en bij elkaar kunnen zijn op onze prachtige club.
Binnenkort verschijnt er een nieuwe overzicht met wie in welke commissie zit, maar we zijn altijd op zoek naar ondersteuning. Dus meld je aan bij onze secretaris, want er is altijd wat te doen.
Seizoen 2024-2025
En er is ook komend jaar weer veel te doen en gebeurt er veel.
-Fitnesshonk: zo zijn we druk bezig met het nieuwe sporthonk, de container aan de zijkant van de club. Dit wordt een fitnesshonk voor alle leden.
-Veld 1: belangrijk punt komende tijd is veld 1, waar de bewatering niet goed is waardoor er of te veel water op het veld ligt of het te droog is. Daarnaast loopt veld 1 op zijn einde, dus de 1e gesprekken over vervanging gaan ook komende periode plaats vinden
-Nieuwe sporthal: voor onze club gaat alles op de schop wegens de bouw van de nieuwe sporthal (die komt voor het Vennewater, deels op de parkeerplaats). Dit heeft veel invloed op onze club, aangezien er een tijdelijke looproute komt over ons terrein richting de sporthal gedurende de bouwwerkzaamheden. Rond april 2025 zijn de werkzaamheden klaar.
-Kom op de fiets: Omdat er gebouwd wordt zullen er weinig tot geen parkeerplaatsen zijn, dus kom op de fietsof gebruik de parkeerplaatsen aan de achterkant van ons terrein (Vennewatersweg)
-Samenwerking met Castricum: Ook interessant is hoe de samenwerking met Castricum komend seizoen zich verder ontwikkeld nu we alle jongensteams samengevoegd hebben.
-Hoe gaan we met elkaar om op de club:een ander speerpunt dit seizoen is de communicatie naar teams/ ouders ensportiviteit & respect (hoe gaan we met elkaar om), want dat is wel erg veranderd de laatste jaren
-Nieuwe vormen hockey: en uiteraard zijn we druk bezig en volgen we de KNHB in de ontwikkeling van nieuwe spelvormen of lidmaatschapsvormen nu ‘teamsport’ onder druk staat in Nederland. Een mooi voorbeeld is ‘flex-hockey’, een nieuwe vorm van deelname aan wedstrijden (invallers) waar we binnenkort meer over zullen melden
-Verduurzamen: En zoals al jaren proberen wij als club telkens verder te verduurzamen en zo ook dit jaar gaan wij kijken waar nog mogelijkheden liggen
Kortom, genoeg te doen naast alle hockeyactiviteiten en hockeyorganisatie.
Teamafspraken voorkomt hoop gedoe
Nog even en dat mogen we weer. Ik heb er toch ook wel weer zin in. Een goede start is altijd belangrijk en dat kan je o.a. regelen door onderling binnen je team afspraken te maken vooraf. ‘Je bent altijd op de trainingen’, ‘afzeggen uiterlijk op… en bij wie?’, ‘hoe gaan we met elkaar om’, ‘wie regelt de bardiensten (senioren)’, etc.
Dit komt ook ter sprake bij de coachavonden (5 sept. jongste jeugd teams/ 12 sept. jeugdteams), maar is wel erg belangrijk om vooraf te regelen. Dit voorkomt een hoop gedoe en bijvoorbeeld dat je altijd met genoeg op de training of bij een wedstrijd bent. Kortom, regel dit met je team.
Geniet nog even van de laatste vakantiedagen en we zien elkaar snel op de club.
Namens het bestuur, Michiel Ullers