Van de voorzitter: we zijn weer gestart

De eerste officiële competitie ronde zit er op en wat was het weer heerlijk om rond te lopen op een club waar volop gespeeld wordt en toeschouwers welkom zijn. Het mag en kan weer zolang iedereen zich aan de regels houdt en afstand houdt. En dat ging afgelopen weekend goed. Tuurlijk zie je groepjes wat dichter op elkaar staan maar in zijn algemeen ging het heel goed.

Hulp nodig om scheidsrechters te regelen op de zaterdagen

Wel een punt van aandacht zijn de scheidsrechters voor op de zaterdagen. We hebben hulp nodig in de scheidsrechterscommissie om op de zaterdagen voor de jeugd de scheidsrechters in te delen. Want zonder scheidsrechters geen wedstrijden. Kortom, meld je aan via [email protected]

Trainers gezocht

Ook op het gebied van jeugd-trainers hebben we hulp nodig, voor diverse teams. Heb je zelf gehockeyd, wel eens training gegeven of lijkt het je gewoon leuk om te doen, meld je dan aan (via [email protected]). Het hoeft niet heel spannend te zijn, want vanuit de club wordt je goed begeleid. Je krijgt toegang tot een optie in Lisa waar oefeningen staan die je kan doen op het veld. Ballen, hesjes en pylonen zijn aanwezig. Misschien voor sommige teams is een ideetje dat ouders op roulatiebasis een training doen, dan kost het je ook niet heel veel tijd. Het is maar een gedachte…..

Kick off met de commissies

Ook op andere gebieden is er altijd voor vrijwilligers wat te doen op de club. Afgelopen donderdag vond de kick-off van het seizoen plaats tussen de commissies en het bestuur. Een introductie, kijkje naar de toekomst en kennismaken met elkaar. Daar ging het om en duidelijk is dat er op vele plaatsen binnen de vereniging wat te doen is waar we leden voor nodig hebben. Van bar, scheidsrechters, materiaal, jeugd tot green-team. Zonder vrijwilligers geen vereniging.

Kan ik komen kijken naar D1 en H1 bij thuiswedstrijden?

En dan komende zondag. Dan speelt D1 en H1 thuis en dat wordt wel een uitdaging. Uiteraard is iedereen welkom om te komen kijken, zolang iedereen maar afstand en aan de regels houd. Richtlijn vanuit de KNHB is dan ook heel helder. Zolang we afstand kunnen houden van elkaar mogen we als supporter langs de lijn staan. Wordt het te druk? Dan sluiten we de poort.

En uiteraard even registreren bij de poort via de QR code (alleen supporters, want hockeyers zijn al geregistreerd via wedstrijdformulier als aanwezigen), handen wassen, boven drankjes halen en buiten opdrinken en bij klachten thuis blijven.

Als we ons allen goed verspreiden langs de lijn en op het terrein dan zouden we prima met z’n allen kunnen kijken bij D1 en H1. Moet kunnen, maar daar zijn we allemaal zelf verantwoordelijk voor.

Kortom, we zijn weer begonnen met het seizoen.

Michiel Ullers