Van de voorzitter: uitstel opzegdatum en compensatie contributie voor seniorenleden?

"Als koeien die voor het eerst weer de wei in mogen”. Dat vertelde Mark Wagter, trainer van diverse jeugd- en seniorenteams, mij onlangs bij één van de eerste trainingen van Jong Heren 1. En dat is mooi, want terwijl de jeugd al maanden gewoon vol op het veld actief is, mogen de senioren nu eindelijk ook weer het veld op.

Tot diep in juni gaan we door

En dat mocht ook wel weer, want de winterstop zat er op. En zo zijn alle senioren afgelopen week weer gestart. De jong senioren (tot 27 jaar) volgens het gewone trainingsschema en de "ouderen” kunnen zich uitleven op zondag tijdens een instuiftraining. Dat is misschien nog niet ideaal, maar we kunnen wel weer en daar gaat het om. En nu maar hopen dat de kleine zonnestralen die aan de horizon gloren m.b.t. versoepelingen doorzetten.

Als we deze kleine hoop mogen geloven dan zouden we dit seizoen nog kunnen spelen. Of dat daadwerkelijk zo is, dat weten we niet. Wat we wel weten is dat een verlenging van het seizoen zeer waarschijnlijk is en dat we lekker tot diep in juni doorgaan. Of dit nu alleen trainingen zijn, onderlinge potjes of toch nog enige vorm van competitie zien we wel. Maar tot in juni spelen is wel lekker….en dan is het tenminste ook lekker weer tenminste.

Opzegdatum voor senioren wordt verlegd naar 1 juli 2021

Omdat we pas nu weer het veld op kunnen en het seizoen zo lang mogelijk willen rekken om nu nog zo lang mogelijk te kunnen hockeyen lijkt het ons een goed idee om de opzegdatum* voor senioren van 1 mei op te schuiven naar 1 juli. Velen van ons twijfelen en op deze manier kunnen we het nog even aanzien en hoeven we nu nog geen beslissing te maken over het volgende seizoen.

*de opzegdatum voor jeugdleden blijft wel gewoon op 1 mei staan.

Compensatie voor senioren: 50 euro korting op je lidmaatschap?

Om die beslissing wat makkelijker te maken om bij deze mooie club te blijven stellen we als bestuur voor om alle trouwe senioren leden te "belonen” voor hun clubliefde en verbondenheid met HV de Terriers m.b.t. de afgelopen maanden. We bieden alle seniorenleden een korting van 50 euro pp aan op de contributie voor het volgende seizoen 2021-2022. Dit is dan een corona compensatie voor dit rare seizoen. Dit voorstel zullen z.s.m. voorleggen via een bijzondere-ALV aan alle leden.

·         Waarom dan nu niet al een compensatie? Helaas zitten we niet in de luxe positie om nu al alle seniorenleden deze compensatie te geven wegens alle doorlopende vaste lasten die gedurende het seizoen al "uitgegeven” zijn. Dit zou dan betekenen dat we nu een flink verlies als club zouden hebben, wat we helaas niet kunnen dragen.

·         Waarom kan het dan wel voor aankomend seizoen? De compensatie voor seniorenleden voor aankomend seizoen nemen we mee in de begroting voor aankomend jaar. Via o.a. kostenbesparingen vooraf kunnen we die compensatie dan realiseren voor de senioren.

·         Geldt deze compensatie ook voor de jeugdleden? Nee, de compensatie geldt alleen voor de seniorenleden omdat de jeugd het afgelopen jaar normaal heeft kunnen trainen en wedstrijden spelen. Het waren weliswaar onderlinge wedstrijden, maar de jeugd heeft qua intensiteit een vrij normaal jaar gehad met elke week trainingen en in het weekend wedstrijden of speciale trainingen.

Staan we in september weer op het balkon? (en elk maand eerder; graag!)

Ja, daar gaan we voor en wij als bestuur gaan er vanuit dat we er met z’n allen staan. Een gezonde club, met veel leden die weer vooruit kijkt en elke zaterdag en zondag volop competitie speelt. Ik verheug me er op.