MEDEDELING VAN HET BESTUUR: vanaf zondag 20 sept. clubhuis dicht op zondag

Beste leden,

De afgelopen weken hebben wij alle voorbereidingen getroffen om de club "corona-proof” te maken. Van pijlen, stippen, schermen, richtlijnen tot communicatie. Wij hebben getracht iedereen te faciliteren én we hebben iedereen via diverse communicatiemiddelen opgeroepen zich te houden aan de "corona-richtlijnen” zodat er gewoon gehockeyd kan blijven worden.

CORONA-RICHTLIJNEN WORDEN NIET NAGELEEFD EN NIET GERESPECTEERD

Ondanks alle voorbereidingen, faciliteiten en communicatie de afgelopen weken worden de coronarichtlijnen structureel niet nageleefd en niet gerespecteerd. Helaas was afgelopen zondag 13 september de welbekende druppel met als gevolg te veel mensen bij elkaar, op een niet corona-veilige manier, zonder enige eigen verantwoordelijkheid.

CLUBHUIS GAAT OP ZONDAG DICHT VANAF 20 SEPTEMBER

Wij hebben dan ook nu het besluit moeten nemen waar we ver vanaf wilden blijven. Vanaf  aanstaande zondag 20 september is onze clubhuis minimaal 2 weken (alleen) op zondag gesloten tot nader orde. Het is vanaf dat moment alleen mogelijk om koffie, thee, fris en snacks aan te schaffen via ons uitgiftepunt beneden. De verkoop van alcoholische dranken wordt dus gestopt en het meebrengen van eigen alcohol wordt niet geaccepteerd.

CLUBHUIS GAAT PAS WEER OPEN NA OVERLEG MET ALLE SENIORENTEAMS

Uiteraard willen wij ook dat het clubhuis snel weer open gaat, want naast sport hoort "gezellig” samen komen er op de zondag wel bij. Echter, niet zoals afgelopen zondag maar op een andere, veilige, manier. Wij zullen op korte termijn alle seniorenteams uitnodigen om samen te bespreken hoe en op welke manier we het clubhuis weer open kunnen gaan doen zodat we op zondag én kunnen hockeyen én gezellig samen kunnen zijn.

CLUBHUIS BLIJFT WEL OPEN OP ZATERDAG EN DOOR DE WEEK

Voor de duidelijkheid; de maatregel geldt alleen voor de zondag. Het clubhuis blijft vooralsnog gewoon doordeweeks en op zaterdag open omdat dit goed gaat. Wel is het zo dat we voor beide momenten wat aanpassingen zullen doen, zoals bijvoorbeeld het instellen van gastvrouwen/ heren op de zaterdag om teams wegwijs te maken.

NIET LEUK VOOR HET DEEL DAT HET WEL GOED DOET, MAAR HELAAS NU NOODZAKELIJK

Al met al is het geen leuke beslissing, maar helaas noodzakelijk. Er wordt vanuit de veiligheidsregio op toegezien dat alle maatregelen bij ons en andere sportclubs worden nageleefd. Is dit niet het geval dan riskeren we een sluiting van de gehele accommodatie. Dan kan er ook niet meer gehockeyd worden. Dat willen wij te allen tijde voorkomen uiteraard.

Wij realiseren ons heel goed dat velen zich keurig aan de richtlijnen houden, waar wij heel blij mee zijn. Echter, velen is niet iedereen en als vereniging zijn we met z’n allen verantwoordelijk voor de club en dus ook verantwoordelijk voor de veiligheid nu ten tijde van corona. We gaan er dan ook vanuit dat we na overleg met alle seniorenteams heel snel weer het clubhuis open kunnen doen op een manier waarbij we allen de verantwoordelijkheid dragen.

Namens het bestuur

Michiel Ullers