Van de voorzitter: kort verslag van de eerste digitale Bijzondere Algemene Ledenvergadering

Beste Leden,

Afgelopen woensdagavond heeft de allereerste digitale bijzondere Algemene Ledenvergadering via Google Meet plaats gevonden. De uitnodiging en de link is enige tijd geleden rondgestuurd en stond in de bijlage op de website. Om 20.00 uur zat het bestuur klaar achter de laptop en probeerde leden in te loggen. Het lukte niet iedereen, maar gelukkig het merendeel wel. Gevaagd werd om camera en geluid uit te zetten en vragen te stellen via de chat-mogelijkheid.

Spannend was het nog even of wij als bestuur goed in beeld en te horen waren, maar via de chat kwamen er gelukkig diverse duimpjes. De gehele sessie is verder goed verlopen, maar leermomenten waren er genoeg. Met name op het gebied van vragen stellen moeten we dit in het vervolg even anders doen. Nu ging dat via de chat, maar overlapte vraag en antwoord elkaar vaak. Ook de aankondiging en de link naar de digitale vergadering moeten we wat vaker herhalen, zodat men niet hoeft te zoeken in oude berichten. Kortom, goed verlopen en al doende leert men.

Inhoudelijk stonden er 2 onderwerpen op het program, de uitslag van de stemmingen en de begroting voor het komende jaar. De uitslag van de stemming m.b.t. de verkiezing van Olaf Thesingh voor de bestuursfunctie Hockey Zaken was met 151 voor en 7 tegen (en 1 neutraal) positief en Olaf treedt toe tot het bestuur. Ook de uitslag voor uitbreiding van het bestuur met 2 functie was positief met 154 voor en 4  tegen (en ook hier 1 neutraal). Het bestuur gaat aan de slag om die vacatures in te vullen.

Het tweede onderwerp was de begroting, die onze Penningmeester (Ingrid) heeft toegelicht, met als belangrijkste punten het inkomstenverlies n.a.v. coronavirus (baromzet) en de begroting voor aankomend jaar. Hier kwamen een aantal vragen op en hiervoor verwijs ik u naar de notulen die op de website staan. Mocht u zelf nog vragen hebben dan kunnen die gesteld worden aan [email protected].

Tijdens de rondvraag heeft het bestuur nog toelichting gegeven over de situatie van de trainerswissel H1 en activiteiten in de zomer. Ook deze zijn te lezen in de notulen. Al met al een spannende, nieuwe manier van vergaderen die goed gelukt is. Uiteraard heeft het "echt” bij elkaar komen voorkeur, maar in de huidige situatie is dit een prima alternatief.

Als laatste nog even een mededeling over het clubhuis. Ondanks dat sportverenigingen vanaf juli open mogen, gaan wij bekijken hoe en wanneer ons clubhuis open kan. Het openstellen vergt namelijk nog al wat voorwerk m.b.t. routing, schoonmaak en voorzorgsmaatregelen. Kortom, we zijn er mee bezig, maar tot die tijd blijft het clubhuis dicht tot nader order.

Het bestuur.