Start trainingen jeugd tot 12 jaar, einde seizoen senioren en vraagtekens over 12-18 jaar (wanneer weer trainen)

N.a.v. de versoepelende regelingen rondom het Coronavirus van afgelopen dinsdag kunnen wij als club u het volgende meedelen:

Jeugd tot 12 jaar: vanaf 11 mei (na de meivakantie) weer trainen onder voorwaarden

De overheid heeft laten weten dat de jeugd tot 12 jaar weer mag sporten. Dit houdt voor ons in dat de Puppies, F, E, en D jeugd weer mogen gaan trainen. Het betreft nu nog alleen trainingen en wedstrijden worden nog niet gehouden. Onze commissie Hockey Technische Zaken (HTZ) is momenteel druk bezig om een plan te maken hoe we weer veilig op het veld kunnen gaan, want het betreft meer dan alleen maar een balletjes slaan op het veld. Ook de KNHB speelt hier een rol in, door het maken van een protocol voor de hockeyclubs hoe de trainingen weer opgestart kunnen worden.

Wel is duidelijk dat we een aantal voorwaarden moeten opstellen om de veiligheid en gezondheid te waarborgen. Zo zal het clubhuis dicht blijven en vragen wij ouders die kinderen brengen of ophalen niethet terrein op te komen. Kortom, kijken bij een training is er dus er vooralsnog niet bij.

Zoals gezegd is de commissie HTZ bezig om dit allemaal te organiseren. Zodra dit helder is en we meer weten vanuit de KNHB zullen we dit communiceren. Doelstelling is om na de meivakantie (vanaf 11 mei) te starten met de trainingen voor de jeugd tot 12 jaar te starten.

Jeugd 12-18 jaar: vanaf 11 mei (na de meivakantie) misschien weer trainen, met 1.5 meter afstand

Tweede stap is de jeugd tussen 12 en 18 jaar. Vanuit de overheid is besloten dat deze groep wel weer kan sporten, maar afstand van 1.5 meter moet blijven houden. Hoe we dit op een hockeyveld willen gaan organiseren is nog een hele puzzel. Ook hier is de commissie HTZ mee bezig, maar daar hebben we nog geen concreet antwoord op. Ook hier wachten we op het protocol van de KNHB voordat we hierin verder gaan.

Vooralsnog willen we ook heel graag met deze groepen jeugd na de meivakantie beginnen, maar weten we nog niet goed hoe aangezien je 1.5 meter afstand moet houden. Mocht het allemaal te lastig worden, dan kan het ook zijn dat we dit als club uitstellen tot na een volgend advies van de overheid en RIVM (half mei). Kortom, later hier meer over.

Senioren/veteranen: einde seizoen. Vanaf september (misschien) weer hockey (nieuwe seizoen)

Als laatste de groep 18+ (senioren en veteranen). Hier is de overheid heel duidelijk in. Het seizoen is voorbij en we starten pas weer in september (als het kan). Dit houdt ook in dat de competitie voorbij is, waarbij geen kampioenen of degradaties plaats vinden. Kort gezegd starten we in september gewoon "opnieuw” in de huidige competities. Wil je alle "ins en outs" hierover weten, kijk dan even op de website van de KNHB.

Kortom, duidelijke instructies voor de jeugd tot 12 jaar en senioren, maar veel vragen voor de groep 12-18 jaar. Wij volgen nauw de instructies vanuit de KNHB. Zodra we meer weten over de start van de trainingen voor de jeugd tot 12 jaar informeren we iedereen direct.

Het bestuur.