Schema selectietrainingen jeugd (ABCD)

14-5

Bijgevoegd het schema voor de selectietrainingen voor de jeugdselectieteams van het aankomende seizoen.Het jeugdbeleidsplan en de selectieprocedures staan op de website onder het kopje "documenten" (na inloggen).

Wij zullen uiterlijk zaterdag 18 mei a.s. alle kinderen die worden uitgenodigd voor de selectietrainingen publiceren op de website. De selectiegroepen worden samengesteld door de Commissie Hockey Technische Zaken en dit geschiedt onder andere op basis van de verschillende beoordelingen in TIPS.

A:Voor JA1 en MA1 worden trainingen in juni georganiseerd met een selectiegroep van maximaal 20 spelers waarbij er nog spelers kunnen afvallen. Deze selectiegroep krijgt apart bericht.
B: selectietrainingen.
C: selectietrainingen.
D: in deze categorie hebben we besloten dit seizoen geen selectietrainingen te houden en volgen daarbij de visie van de KNHB. We willen in overleg met commissie HTZ, jeugdcommissie en coaches tot een samenstelling van de teams komen.

Op dinsdag 21 mei a.s. om 20.00 uur verzorgen wij een informatieavond voor de ouders van jeugdspelers waarin wij verdere uitleg geven over het selectie- en jeugdbeleid van onze vereniging en eventuele vragen kunnen beantwoorden. Aanmelden voor deze avond kan via [email protected]. Het jeugdbeleidsplan en de selectieprocedures staan ook op de website onder het kopje "documenten" (na inloggen).

Schema selectietrainingen:
Maandag 27 mei:17.00 Jongens C & 19.00 Jongens B
Dinsdag 28 mei:17.00 Meisjes C & 19.00 Meisjes B
Maandag 3 juni: 17.00 Jongens C & 19.00 Jongens B
Dinsdag 4 juni: 17.00 Meisjes C & 19.00 Meisjes B

Op woensdag 12 juni 2019 om 18.00 zullen de voorlopige teamindelingen van de selectieteams worden gepubliceerd op de website.

Bepaling van de voorlopige selecties geschiedt door een onafhankelijke selectiecommissiebestaande uit de trainer/ coach voor het volgende seizoen en 1 of 2 personen van de commissie HTZ. De niet-selectieteams worden samengesteld door de jeugdcommissie. Bij deze samenstelling spelen andere criteria een rol (leeftijd, plezier, vriendjes / vriendinnetjes, etc.). Kinderen die deelnemen aan de selectietrainingen en niet worden geselecteerd worden NIET automatisch in het eerstvolgende team in die categorie geplaatst.

Volgens opgave van de KNHB zijn de categorieën qua leeftijden volgend seizoen als volgt:
A: geboren in de periode 1 oktober 2001 t/m 30 september 2003
B: geboren in de periode 1 oktober 2003 t/m 30 september 2005
C: geboren in de periode 1 oktober 2005 t/m 30 september 2007
D: geboren in de periode 1 oktober 2007 t/m 30 september 2009

Uitgangspunt is dat alle jeugdspelers in hun eigen leeftijdscategorie spelen. In het kader van de persoonlijke ontwikkeling van individuele jeugdspelers kan hiervan worden afgeweken.

Tot slot, voor alle reguliere zaken rondom uw kind kunt u bij de eigen trainer en/ of coach of bij de jeugdcommissie terecht. De namen en contactgegevens van de commissieleden vindt u op de website.

Met sportieve groet,
Commissie HTC