Van de voorzitter: zaalhockey, reanimatietraining en Sinterklaas

Het regent en waait. Het is herfst, dus we gaan alweer de zaal in. Ook dit jaar hebben Rik, René en Rolf van de zaalcommissie het weer voor elkaar gekregen om alle deelnemende teams een plekje te kunnen geven ergens in een zaal voor trainingen. Heiloo, Limmen, Egmond, overal gaan we naar toe.

2e sporthal

Wat zou het toch lekker zijn als die 2e sporthal er is. En hij gaat er echt wel komen in de toekomst, maar hoe, wat en waar is nog niet vastgelegd. Diverse leden van onze club zijn daar bij betrokken en steken veel energie in het project om onze club te vertegenwoordigen bij de gemeente om onze belangen te behartigen. Want onze "zaal-tak” van de hockeyclub is één van de grootste zaalsportverenigingen van Heiloo, dus hebben we ook wel wat in de melk te brokkelen. Kortom, nog even geduld en op naar de andere locaties, maar hopelijk in de nabije toekomst wat dichter bij huis.

Herstart competitie na de herfstvakantie

Gelukkig zijn de temparuren dusdanig dat we ook nog lekker buiten kunnen spelen. De herfstvakantie is voorbij en dus starten we met de 2ehelft van de 1e helft van de competitie. Begrijp je het nog? Zaterdag 29 oktober starten alle wedstrijden weer en dan spelen we door tot aan eind november/ begin december. Even duimen maar dat het niet al te herfstig wordt komende weken zodat het voor alle toeschouwers nog een beetje te doen is langs de lijn. En niet geheel onbelangrijk dat de bouwers door kunnen werken met veld 2, want kou, hevige regen en wind is niet bevorderlijk voor het tijdschema. Het werk schiet gelukkig op en ligt op schema, dus dat is goed nieuws. Kunnen we dan nog voor december het 2e veld op? Dat verwacht ik niet, maar voor de 2ehelft van het seizoen wordt het genieten voor iedereen op het nieuwe veld.

Reanimatietraining

Op maandagavond 7 en dinsdagavond 8 november geeft de medische commissie trainingen hoe de AED te gebruiken en BLS (Basic Life Support) uitleg. Veiligheid is heel belangrijk en bij noodgevallen moeten we wel als leden weten wat te doen. Kortom, daarom geeft de medische commissie deze training die voor alle leden is. Het is een stukje uitleg over de AED en vooral oefenen met reanimatiepoppen. Je kan je nog opgeven via [email protected]

Meld je vooral aan, want des meer leden weten hoe te acteren in een noodgeval, des te veiliger het is. Want, weet jij waar de AED hangt? Is je antwoord NEE, dan moet je zeker naar deze training.

Verder staat op de agenda de komende periode een feestje (TD) op 13 november en de  Sinterklaasviering op 30 november.

Ander nieuws is dat we ook dit jaar weer goed gescoord hebben bij de Rabobank Clubsupport-actie. Zoals elk jaar kunnen leden dan hun stem uitbrengen op onze club via de Rabobank (als je een Rabobank rekening hebt) en het leverde bijna € 1.300 euro op, wat we gebruiken voor duurzaamheidsactiviteiten binnen de club.

Kortom, er staat weer veel op de planning. Voor nu zou het mooi zijn als de temperaturen nog even zo hoog blijven, wat goed is voor onze energierekening. Ik wens iedereen een goede herstart van de competitie en voor diegene die de zaal in gaan veel plezier alvast.

Michiel Ullers, voorzitter HV de Terriers