Van de voorzitter: aftredende bestuursleden, status nieuw veld en een nieuw erelid

Maandagavond 13 juni zaten we eindelijk na 2 jaar weer "live” bij elkaar voor de Algemene Ledenvergadering. Hierbij een korte samenvatting.

Begroting: 30.000 euro te kort

Tijdens de ALV is uitvoerig de begroting besproken, die er helaas voor aankomend seizoen niet erg rooskleurig uitziet met een tekort van 30.000 euro. Dit komt vooral door minder inkomsten (o.a. sponsoring) en meer kosten wegens diverse aankomende investeringen die noodzakelijk zijn. Om te voorkomen dat we de contributie komende jaren moeten verhogen is het belangrijk dat we de inkomsten vergroten. Dit kan via diverse kanalen, bijvoorbeeld activiteiten en feesten. Six a side en de TD’s zijn hier mooie succesvolle voorbeelden van. Die lijn moeten we vooral verder op. Maurits Meester en Jisse Waasdorp hebben deze activiteiten aan geslingerd en het geeft reuring, zorgt voor verbinding en levert extra inkomsten op.

Nieuw veld

Qua accommodatie zijn we, met name bestuurslid Cornelis de Wit, druk bezig met de vervanging van veld 2. Doelstelling is uiteraard een waterveld, maar de gesprekken met de gemeente lopen hierover en zijn in volle gang. Cornelis en Jan Meines voeren deze onderhandelingen en verwachten dat na de zomer het veld vervangen gaat worden. Dat levert op korte termijn qua bezetting wel even een probleem op, want dan ligt veld 2 er uit, maar dat lossen we wel weer op. Naast het veld hebben we ook een investering gedaan in LED verlichting, wat en duurzamer en energiebesparender is. Tevens staat op de planning om komend jaar de buitenkant van het clubhuis te schilderen, want het geel op de kozijnen is niet meer echt geel. Kortom, een schilderdagje met z’n allen komt er aan!

Bestuursleden treden af

Een andere ontwikkeling is binnen het bestuur zelf. Sebastiaan van der Leer (bestuurslid Algemene en Juridische Zaken) en Ingrid Henselmans (Penningmeester) hebben besloten hun positie vacant te stellen. Gelukkig maken beide de lopende zaken af zodat we nog even hebben om posities in te vullen, wat we hopen voor de ALV in het najaar bekend te maken. Dan zullen we beide ook bedanken. Tot die tijd zullen we binnen het bestuur zelf ook kijken naar de verdeling van taken, aangezien o.a. de positie van Hockey Zaken na het aftreden van Sergio Pattinama intern is ingevuld. Kortom, op zoek naar een nieuwe taakverdeling en nieuwe mensen.

Vacatures

En dat zijn niet de enige vacatures. Naast het bestuur zijn er diverse commissies die vrijwilligers zoeken. We hebben een organogram gemaakt die we op korte termijn op het clubhuis gaan ophangen. Hierop staan alle vrijwilligers (commissies). We hebben op korte termijn de volgende openstaande posten.

·       Wedstrijdsecretaris voor de zondagen

·       Scheidsrechters commissielid

·       Materialen commissie

·       Sponsorcommissie

·       Onderhoud clubhuis (Yellow team)

·       Coordinator papiercontainer

·       Gevonden voorwerpen

Kortom, help de club en meld je aan via [email protected]

Ron Boereboom; 57 jaar lid van Terriers

Zoals elk jaar zeggen aan het einde van het seizoen op. Niet leuk, maar wel een normaal proces en gelukkig stromen er ook altijd genoeg nieuwe leden in. Zo ook dit jaar, maar 1 opzegging was opvallend, namelijk die van ons langst spelende lid Ron Boereboom. Lid sinds 1965 en nog gestart op het terrein bij Alkmaar, want daar zat Terriers vroeger. De stap naar Heiloo, grasvelden, een bouwkeet als clubhuis (met hele lekkere douches heb ik begrepen), trainen bij het maalwater, de uitbreiding naar 6 velden (5 gras en 1 gravel) en de bouw van het clubhuis. Actief spelend en actief als vrijwilliger van bestuur tot het huidige Green Team. Na 57 jaar vindt Ron het wel prima en stopt met hockeyen. Gelukkig blijft Ron wel actief op de club bij het Green Team.

Een lidmaatschap van meer dan 50 jaar en actief in diverse vrijwilligers functies heeft het bestuur aangegrepen om Ron erelid van HV de Terriers te maken.

Zomeravond hockey

En dan als laatste. Het seizoen zit er op. De teamindelingen worden nu gemaakt en er wordt op korte termijn nog getraind in de nieuwe (of oude) teamsamenstellingen. Verder gaan we van de zomer uiteraard het veld op tijdens de zomeravond hockeyavonden. Doe vooral mee, want dat zijn leuke onderlinge trainingswedstrijdjes waarbij iedereen welkom is.

Ik wens iedereen alvast een fijne zomer toe en we zien elkaar op de zomeravond hockeyavonden of anders na de zomer weer.

Mvg

Michiel Ullers, voorzitter HV de Terriers