ABC jeugd

Schema en lijst selectietrainingen ABC jeugd

20-5

Onze vereniging selecteert, in navolging van het beleid vanuit de hockeybond, pas vanaf de C-jeugd op sterkte.

Van maandag 13 tot en met vrijdag 17 juni a.s. organiseert de commissie HTZ (Hockey Technische Zaken) selectietrainingen voor de ABC jeugd. Het schema hiervoor hebben wij hieronder opgenomen. LET OP: Voor de categorieën A en B jongens hebben wij voldoende informatie om tot een indeling te komen en zijn er geen extra trainingen.

De selectiegroepen zijn samengesteld door de commissie HTZ en dit geschiedt onder andere op basis van de verschillende beoordelingen in TIPS. De selectiegroepen hebben wij inmiddels gepubliceerd achter de inlog onder het kopje "documenten”. Met andere woorden, om deze te bekijken moet je inloggen in LISA. Kinderen die wij niet hebben uitgenodigd maar die wel op willen gaan voor de selectie in hun leeftijdscategorie kunnen zich hiervoor alsnog (uiterlijk zaterdag 28 mei) aanmelden via [email protected]. Wij vragen de spelers en speelsters om een kwartier voor aanvang aanwezig te zijn. De trainingen vinden plaats op veld 1.

Maandag 13 juni 17.00 – 18.15 uur Selectie MC
Maandag 13 juni 19.00 – 20.15 uur Selectie JC

Dinsdag 14 juni 17.00 – 18.15 uur Selectie MB

Dinsdag 14 juni 20.30 – 22.00 uur Selectie MA

Woensdag 15 juni 17.00 – 18.15 uur Selectie MC
Woensdag 15 juni 19.00 – 20.15 uur Selectie JC
Donderdag 16 juni 18.30 – 19.45 uur Selectie MB

Donderdag 16 juni 20.30 – 22.00 uur Selectie MA

Vrijdag 17 juni 17.00 – 18.15 uur Selectie MC (optioneel)

Vrijdag 17 juni 18.45 – 20.00 uur Selectie JC (optioneel)

Vrijdag 17 juni 20.30 – 21.45 uur Selectie MB (optioneel)

De derde training per selectiegroep in het schema zal alleen worden gehouden indien wij dit noodzakelijk achten.

Op zaterdag 18 juni rond 21.00 uur zullen de voorlopige teamindelingen van de selectieteams worden gepubliceerd op de website.

Bepaling van de voorlopige selecties geschiedt door een onafhankelijke selectiecommissiebestaande uit de trainer / coach voor het volgende seizoen en 1 of 2 personen van de commissie HTZ. De niet-selectieteams worden samengesteld door de ABC jeugdcommissie. Bij deze samenstelling spelen andere criteria een rol (leeftijd, plezier, vriendjes / vriendinnetjes, etc.). Kinderen die deelnemen aan de selectietrainingen en niet worden geselecteerd worden NIET automatisch in het eerst volgende team in die categorie geplaatst.

Volgens opgave van de KNHB zijn de categorieën qua leeftijden volgend seizoen als volgt:

A: geboren in de periode 1 oktober 2004 t/m 30 september 2006
B: geboren in de periode 1 oktober 2006 t/m 30 september 2008
C: geboren in de periode 1 oktober 2008 t/m 30 september 2010

Uitgangspunt is dat alle jeugdspelers in hun eigen leeftijdscategorie spelen. In het kader van de persoonlijke ontwikkeling van individuele jeugdspelers kan hiervan worden afgeweken.

Tot slot, voor alle reguliere zaken rondom uw kind kunt u bij de eigen trainer en / of coach of bij de ABC jeugdcommissie terecht. De namen en contactgegevens van de commissieleden vindt u op de website.

Met sportieve groet,

Commissie HTZ