Zaalhockey

Aanmelden zaalhockey 2021-2021

Beste leden,

Hoewel de veldcompetitie nog maar net is begonnen, is nu al het moment gekomen om je aan te melden voor de zaalcompetitie!

Zaalhockey betekent vooral heel veel sportief plezier samen met je team! Daarnaast levert zaalhockey een goede bijdrage aan je spelinzicht, technische vaardigheden en ‘skills’. En zaalhockey gaat ook bij winterse omstandigheden gewoon door!

Doe ook mee met dit leuke, snelle en tactische spel en schrijf je in met een team!

De coach of begeleider kan het team aanmelden door bijgevoegd aanmeldformulier per email te verzenden aan [email protected]

We hebben beperkt tijd om onze teams aan te melden bij de KNHB. Inschrijven kan daarom tot uiterlijk zaterdag 25 september. We willen alle teams vragen deze datum strikt aan te houden, bij aanmelding na deze datum kunnen wij geen deelname aan de zaalcompetitie en trainingen meer garanderen.

Houd er rekening mee dat de verwachting voor dit jaar is dat er net als vorig jaar zoveel teams de zaal in gaan dat er geen midwinter competitie op het veld meer georganiseerd kan worden.

Samenstelling kleinere teams

Een zaalhockeyteam bestaat uit minimaal 8 en maximaal 15 spelers.Ervaring leert dat een (te) grootteam niet altijd handig is. Dit kan namelijk betekenen dat spelers weinig speeltijd krijgen. Dus wees creatief in het samenstellen van je team. Je mag van een veldteam kleinere zaalteams vormen die zich separaat inschrijven. Probeer bijvoorbeeld van twee veldteams 3 zaalteams te vormen.

Er moet dan natuurlijk wel per team een coach beschikbaar zijn. De coaches dienen direct bij de aanmelding op het inschrijfformulier vermeld te worden

Trainingen

De trainingen starten dit seizoen vanaf 25 oktober 2020.We zullen net als vorige jaren op verschillende locaties trainen.

Naast de trainingen en competitiewedstrijden willen wij een aantal clinics organiseren en een scheidsrechters avond. Hierover zullen we apart communiceren; houd de website van De Terriërs in de gaten!

Competitie

De zaalcompetitie vindt dit seizoen plaats van begin december 2020 tot en met half februari 2021.

De A- en B-jeugd speelt in principe op zaterdag, de C-jeugd op zaterdag en/of zondag en de D- en E-jeugd op zondag. De senioren spelen op zondag.

Wat kost het?

Zaalhockey brengt kosten met zich mee o.a. voor inschrijving teams voor de competitie (bondsbijdrage), zaalhuur, trainersvergoedingen, aanschaf zaalmaterialen en verzekeringen. Hierdoor is het niet haalbaar om de deelname aan de zaalhockeycompetitie vanuit de reguliere contributiegelden te betalen. Voor komend seizoen is de bijdrage 75 euro per speler/speelster.

Zaalhockeycommissie

De zaalcommissie van de Terriërs bestaat uit drie leden. Samen werken wij hard aan de organisatie van het zaalhockeyseizoen; het reserveren van sportzalen, opstellen van trainingsschema, regelen van trainers, ondersteuning trainingen en ook enkele avonden voor zowel spelers als coaches met uitleg over tactiek en spelregels.

Wil je meer weten of heb je suggesties? Laat het ons weten.

Met sportieve groet,

Namens de Zaalcommissie;