Van de voorzitter: uitslag stemming Corona Compensatie en op naar zomeravondhockey

Afgelopen woensdagavond is tijdens de Algemene Ledenvergadering de uitslag van de digitale stemming bekend gemaakt van de Corona Compensatie. Deze compensatie is mogelijk omdat we het hockeyjaar 2020-2021 positief kunnen afsluiten en dit surplus terug willen geven aan de leden. Het surplus ligt naar verwachting tussen de 13.000 en 20.000 euro, maar we weten het bedrag nog niet precies vanwege alle aangevraagde subsidies, die nog niet goedgekeurd zijn.

Begin mei hebben we dit gecommuniceerd naar alle leden via een voorstel met hoe we dit surplus willen teruggeven naar de leden, incl. alle opties, toelichting en uitleg. Daarna konden we allen stemmen via een toegestuurd de link.

In totaal hebben 369 leden hun stem uitgebracht, wat een absoluut record is voor een stemming in een ALV. En dan hier de uitslag:

Het bedrag (surplus) verdelen we over alle opties (procentueel) zoals we begin mei in ons voorstel naar alle leden hebben gecommuniceerd. Kortom, heel democratisch en iedereen "wint” dus. Als je rekent met het huidige overschot (12.700 euro) op de begroting, dan zou de verdeling er dus zo uitzien:

Kortom, die 4.818 euro zullen we verdelen onder alle leden qua compensatie op de contributie, voor 3.958 euro kunnen we kijken naar een investering in de club, we organiseren een feest voor 1.377 euro, etc. Nogmaals, het is een voorlopige stand want het exacte bedrag weten we dus nog niet omdat er nog subsidieaanvragen lopen die nog niet geaccordeerd zijn.

Bestuur en voorzitter

Daarnaast hebben alle leden kunnen stemmen voor de herbenoeming van mijn positie. Dank voor alle uitgebrachte stemmen en ik mag nog een periode van jullie door. De komende periode zal ik de functie van voorzitter weer met volledige toewijding proberen te vervullen. Je kunt altijd bij mij terecht via [email protected] voor vragen, opmerkingen of suggesties. Of ik je altijd kan helpen weet ik niet, maar ik doe in ieder geval mijn best. Gelukkig word ik bijgestaan door een geweldig team waar je ook terecht kan:

·         Sergio Pattinama voor alles wat hockey betreft ([email protected]),

·         Cornelis de Wit voor alles over het clubhuis, terrein en velden ([email protected])

·         Ingrid Henselmans voor alle financiële aangelegenheden ([email protected])

·         Sebastiaan van der Leer voor bar, medische commissie, juridische aangelegenheid, veiligheid, sportiviteit en respect ([email protected] )

·         En uiteraard Doortje van Ingen, onze secretaris ([email protected]) waar je altijd voor alles terecht kan.

En vergeet uiteraard niet dat onder alle bestuursleden velen commissies hangen met heel veel vrijwilligers die zich te volle inzetten voor onze club.

Corona versoepelingen; we mogen weer meer hockeyen

Verder is het goed om te noemen dat de corona versoepelingen doorzetten en vanaf 5 juni mogen we ook weer op de club een drankje drinken. Hoe, wat en waar is nog niet helemaal duidelijk, maar helder is dat je als team na een training of wedstrijd weer gezellig (wel op 1,5 meter) een drankje er na kan drinken. De regels hoe we dit mogen doen volgen nog later. Belangrijk is wel om te vermelden dat een heleboel straks weer kan, maar dat toeschouwers helaas nog niet welkom zijn.

Regionale wedstrijden voor jeugd

Wat ook goed nieuws is dat de jeugd nog een paar regionale wedstrijden mag gaan spelen en dat bijna alle teams daar aan deelnemen. Deze competitie zal gespeeld worden met de "oude” teams (van het afgelopen seizoen). De senioren mogen gelukkig ook weer normaal het veld op en zelfs onderlinge wedstrijden spelen.

Zomeravondhockey

Nog een paar weken regionale wedstrijden en trainingen en dan is het zomervakantie. Voor iedereen die dan lekker het veld op wil, kan dit ook via zomeravondhockey. Instuiftrainingen, waar lekker bezig zijn en gezelligheid voorop staat. Verdere info volgt hier ook over.

Ik wens iedereen veel plezier toe komende periode nu weer meer mag. En ondanks alle onzekerheden wens ik ook iedereen alvast een heerlijke zomervakantie toe.

Michiel Ullers