HeaderFoto kampioenen 2017.jpg
 
Bestuur

BESTUURSLID HOCKEYZAKEN GEZOCHT

6-10 N.a.v. het aftreden van Olaf zoeken wij een nieuw bestuurslid Hockeyzaken. Hierbij de vacature:

Inleiding

Het bestuurslid ‘Hockeyzaken’ is lid van het algemene bestuur van Hockeyvereniging HV de Terriers. In zijn/ haar portefeuille vallen alle hockeyzaken op de Terriërs: Van trainer/ coach vinden voor Heren 1, tot teamindelingen bij de F-jes, van voldoende hockeyballen op de training tot trainingsschema van de club en alles daartussen. 

Hij/ zij is een echte verbinder tussen het algemene bestuur en de commissies verantwoordelijk voor alle hockeyinhoudelijke zaken. Het bestuurslid Hockeyzaken is goed op de hoogte wat er speelt binnen de vereniging doordat hij/zij zich regelmatig laat informeren door de commissies, maar laat de commissies hun werk zelfstandig uitvoeren. Sommige taken voert het bestuurslid zelf uit. 

Functie-inhoud

Het bestuurslid Hockeyzaken:

-          Is binnen het bestuur de eerst verantwoordelijke voor het hockeybeleid en voor de uitvoer daarvan en is daarop intern en extern het aanspreekpunt. 

-          Coördineert, activeert en motiveert de volgende commissies:

-          Hockey Technische Zaken (HTZ) – selectiebeleid, jeugdopleiding, trainerscoördinator, en meer

-          Jeugdcommissie – teamsamenstellingen breedteteams, vraagbaak voor ouders/ coaches/ spelers, en meer

-          Seniorencommissie – teamsamenstellingen in de senioren en veteranen

-          Scheidsrechtercommissie – indeling en opleiding van scheidsrechters 

-          Materialencommissie – keepersspullen en trainingsmateriaal 

-          Wedstrijdsecretariaat – wedstrijdindeling op zaterdag en zondag, contact met KNHB. 

-          Zaalcommissie – alles aangaande zaalcompetitie


Samen zorgen de commissies ervoor dat er trainers zijn en dat die een opleiding kunnen krijgen, dat de teamindelingen worden gemaakt einde seizoen, dat de wedstrijden elk weekend worden ingedeeld, dat er scheidsrechters zijn, dat de keepers een uitrusting hebben en nog veel meer.  De commissies maken voor elk seizoen een jaarplan en bijbehorende begroting en stemmen die af met het bestuurslid Hockeyzaken. De commissies zijn aanspreekpunt voor de leden. Het bestuurslid bewerkstelligt een goede communicatie met deze commissies en tussen deze commissies. 

-          Is verantwoordelijk voor: 

-          De begroting van de portefeuille Hockeyzaken die is opgebouwd uit de begrotingen van de verschillende commissies;

-          Trainer/ coach voor Dames en Heren 1: Aanstellen en evalueren van het coachkader;.  

-          Het op laten stellen en bij laten houden van het hockeybeleid door HTZ; nieuw of aangepast hockeybeleid goed te laten keuren door het algemene bestuur waarna indien noodzakelijk het ter stemming gebracht wordt in de Algemene Leden Vergadering ter goedkeuring. 

 

Tijdsbesteding

-            2x Algemene Ledenvergadering per jaar

-            Circa 10 bestuursvergaderingen per jaar

-            Met enige regelmaat bijwonen vergaderingen van de commissies verantwoordelijk voor alle hockeyinhoudelijke zaken. 

-            Telefonische en mail contacten (enkele uren per maand).

-            Bijwonen bijzondere bijeenkomsten, bijvoorbeeld: bezoeken vergaderingen KNHB, huldiging kampioenen Terriërs.  

 

                 

Kernwaarden voor het vervullen van de functie  

Het bestuurslid Hockeyzaken:

-            Is een verbinder: inspireert, coacht en ondersteunt waar nodig;

-            Heeft affiniteit met teamsport;

-            Is veel op de club aanwezig, weet wat er speelt;  

-            Heeft goede communicatieve vaardigheden;

-            Heeft affiniteit met de jeugdleden en seniorenleden;  

-            Weet wat er nodig is om breedte hockey en tophockey goed samen te laten gaan in de vereniging;  

-            Is stressbestendig en heeft een flexibele instelling;

-            Is oplossingsgericht;

 

 

Geïnteresseerd? 

Stuur dan je motivatie uiterlijk 18 oktober 2020 naar [email protected] 

 


Onze Sponsoren