Van de voorzitter

Zo start je enthousiast begin maart in je nieuwe rol als voorzitter binnen een nieuw bestuur, zo zit je twee weken later met een gesloten hockeyclub wegens het coronavirus. Geen trainingen, geen wedstrijden, geen gezellige weekenden op het veld en dat terwijl het voorjaar toch altijd de leukste tijd van het jaar op de club is. Het is niet anders en we houden ons aan de richtlijnen van het RIVM en de KNHB.

Onze eerste bestuursvergadering hebben we gehouden via Skype, we houden afstand en spreken elkaar via telefoon. Niet leuk, maar de enige manier om door deze periode heen te komen. Dit geldt voor ons allemaal. "Dit geldt niet voor mij” gaat nu even niet op. Het complex is gesloten, voor iedereen tot dat de KNHB aangeeft dat we weer mogen.

Zoals eerder aangegeven volgen wij de adviezen van de KNHB en dat is heel duidelijk: in ieder geval tot en met 6 april zal er niet getraind en gespeeld gaan worden en zal het complex gesloten blijven. Wat er na 6 april gebeurd horen we snel en zodra we meer weten communiceren we dit direct.

Het bestuur verzoekt wel iedereen om zich hier aan te houden en niet tijdens deze periode toch met vriendjes en vriendinnetjes het complex te betreden om een balletje te slaan.

Ondanks alles lopen er toch een heleboel dingen gewoon door voor ons als nieuw bestuur. Zo zijn we bezig met de invulling van o.a. de bestuursfunctie HZ, herstel van het hek op veld 1 (door de gemeente), nieuwe digitale mogelijkheden m.b.t. trainingen en invulling van trainersposities. Ook de website, invulling van vacatures bij commissies en begrotingen voor het nieuwe seizoen 2020 staan nog op de agenda. Er heerst veel onzekerheid, maar we proberen zo veel mogelijk verder te denken zodat als we straks weer groen licht krijgen we er ook klaar voor zijn.

Al met al een rare tijd. Laten we hopen op positieve berichten vanuit de KNHB op korte termijn. Tot die tijd: houd afstand, blijf gezond, let een beetje op elkaar en hopelijk tot snel op het veld.

Michiel Ullers