Zaalhockey

Oproep aanmelden zaalhockey teams

Beste coaches,

Hoewel de veldcompetitie nog moet beginnen, is nu al het moment gekomen om je aan te melden voor de zaalcompetitie!

Zaalhockey betekent vooral heel veel sportief plezier samen met je team! Daarnaast levert zaalhockey een goede bijdrage aan je spelinzicht, technische vaardigheden en ‘skills’. En zaalhockey gaat ook bij winterse omstandigheden gewoon door!
Schrijf je in met je team en doe ook mee met dit leuke, snelle en tactische spel!
De coach of begeleider kan het team aanmelden door bijgevoegd aanmeldformulier per email te verzenden aan [email protected].
Inschrijven kan tot uiterlijk zaterdag 14 september. We willen alle teams vragen deze datum strikt aan te houden, bij aanmelding na deze datum kunnen wij geen deelname aan de zaalcompetitie en trainingen meer garanderen.
Houd er rekening mee dat de verwachting voor dit jaar is dat er net als vorig jaar zoveel teams de zaal in gaan dat er geen midwinter competitie op het veld meer georganiseerd kan worden.

Samenstelling teams
Een zaalhockeyteam bestaat uit minimaal 8 en maximaal 15 spelers. Ervaring leert dat een (te) groot team niet altijd handig is. Dit kan namelijk betekenen dat spelers weinig speeltijd krijgen.
Als oplossing wordt er soms voor gekozen om een deel van de spelers afwisselend niet mee te laten gaan naar een wedstrijd. Dit kan worden voorkomen. De afgelopen jaren hebben we gezien dat van twee veldteams 3 zaalteams werden gevormd. Wij willen dat graag aanmoedigen!
Een voorwaarde is dan echter wel dat er dan ook drie coaches op de drie teams beschikbaar zijn. Deze coaches dienen direct bij de aanmelding op het inschrijfformulier vermeld te worden.

Trainingen
De trainingen starten dit seizoen vanaf 1 oktober 2019.  We zullen net als vorige jaren op verschillende locaties trainen.
We willen dit jaar waar dat kan twee teams tegelijkertijd laten trainen. Op die manier is er meer trainingstijd (2 keer per drie weken in plaats van 1 x per twee weken ) en is er ook de mogelijkheid aan het einde van de training een partijtje te spelen. Als er teams zijn met een kleine opkomst tijdens de trainingen dan willen we dat graag weten, we kunnen dan misschien met andere teams combineren waardoor meer trainingstijd ontstaat en trainingen nog leuker worden.
Naast de trainingen en competitiewedstrijden willen wij een aantal clinics organiseren voor de jeugd. Deze zullen waarschijnlijk in de kerstvakantie plaatsvinden, maar bij voldoende belangstelling kan dat misschien ook al eerder.

Competitie
De zaalcompetitie vindt  dit seizoen plaats van begin december 2019 tot en met half februari 2020.
De A- en B-jeugd speelt in principe op zaterdag, de C-jeugd op zaterdag en/of zondag en de D- en E- jeugd op zondag. De senioren spelen op zondag.

Wat kost het?
Zaalhockey brengt kosten met zich mee o.a. voor inschrijving teams voor de competitie (bondsbijdrage), zaalhuur voor trainingen, aanschaf zaalmaterialen en verzekeringen. Hierdoor is het niet haalbaar om de deelname aan de zaalhockeycompetitie vanuit de reguliere contributiegelden te betalen. Voor komend seizoen is de bijdrage voor zowel breedtespelers als selectiespelers 70 euro per speler/speelster.

Zaalhockeycommissie
De zaalcommissie van de Terriërs bestaat uit drie leden. Samen werken wij er hard aan om naast het regelen van trainingen en sportzalen ook enkele avonden te verzorgen voor zowel spelers als coaches met uitleg over tactiek en spelregels.

Wil je meer weten of heb je suggesties? Laat het ons weten.

Met sportieve groet,
Namens de Zaalcommissie;