Afscheid Arthur Dontje en Dobla

Aan het einde van het seizoen zal het sponsorschap van Dobla (Arthur Dontje) bij Terriers aflopen en niet verlengd worden.

Na 5 jaren zeer nauw betrokken te zijn geweest bij het wel en wee van onze dames, komt er nu een einde aan een heel bijzonder tijdperk. In de aanloop naar de promotie van Dames 1 naar de hoofdklasse was Arthur naast het sportieve aspect, de grote motor van alles wat met ondersteuning te maken had van een professioneel hockeyteam. Betrokken als hij was volgde hij alle wedstrijden van de dames. Viel er wat te vieren dan was Arthur ook daarin een grote animator en sponsor. Ging het even niet zo goed, dan verzon hij wel weer wat om de stemming en de prestaties weer te verbeteren.

Arthur is een ondernemer pur sang, iemand die het liefst "out of the box” zaken benaderde. Zo heeft hij met een geheel eigen visie een geweldig bedrijf uit de grond gestampt, dat zich met chocoladedecoratie een marktleiderspositie in de wereld wist te veroveren. Met fabrieken in onder ander Amerika en Vietnam kwam het grote internationale succes. Naast ondernemer is hij ook een man met een groot sociaal hart. In Vietnam bouwde hij naast de fabriek ook weeshuizen en werkplaatsen, en liet de meisjes daarin gratis verblijven en een opleiding volgen.

Na de verkoop van Dobla gaat hij zeker niet stil zitten. Een nieuw bedrijf, Festina Lente, waar hij jonge ondernemers met geld en zeker met advies zal ondersteunen, staat al in de steigers. Ook hier zal zijn levensvisie van out of the box denken een ijzersterke basis worden voor succes. In de Telegraaf van zaterdag 12 januari 2019 kunt u een uitgebreid interview met Arthur lezen.

Arthur, we zullen je missen, maar we zullen je altijd blijven zien als de man die met zijn visie medebepalend is geweest voor het directe succes van Dames 1 met als gevolg daarvan het succes van de Terriers. Want Terriers heeft ooit in de hoofdklasse gespeeld mede door jou als sponsor.

Ik hoop we je nog vaak op de vereniging mogen begroeten en dat wanneer ik weer eens behoefte heb aan een out of the box sessie, je me die kans zult geven.

Namens de Terriers

Wytze van der Meer