Funkey

Voor Wie

Funkey is voor kinderen van 4 en 5 jaar (kinderen uit groep 1 en 2 van de basisschool), om ze spelenderwijs kennis te laten maken met de hockeysport. Een mooie manier voor jonge kinderen om in teamverband te leren sporten. Funkey is voor iedereen, je hoeft dus geen lid te zijn van de club. Is uw kind 6 jaar, klik dan hier.

Het programma is gericht op het aanleren van motorische- en sociale vaardigheden. De KNHB (Koninklijke Nederlandse Hockey Bond) heeft een programma vol sport, spel en "knotsgekke oefeningen" opgesteld, waar wij tijdens de Funkey-trainingen gebruik van maken.

Lesopbouw

Iedere les duurt ongeveer één uur (10 tot 11 uur) incl. een warming-up en afsluiting en is gericht op loopscholing, balvaardigheden en een vorm van hockey. De kinderen worden in groepjes verdeeld. Vervolgens rouleren de groepjes na een bepaalde tijd  naar een andere oefening, dit o.a. om de aandacht vast te houden. Iedere les eindigen we met een glaasje limonade in het clubhuis.

Voor de ouders is het clubhuis geopend voor een kop koffie of een kopje thee, hier is ook altijd iemand aanwezig om vragen te beantwoorden.

Trainers

De Funkey-trainingen worden bij de Terriërs gegeven door diverse jonge, maar ervaren trainers en één oudere trainer.

Wat heb ik nodig voor Funkey?

Niet veel, maar het is aan te raden om sportkleding en sportschoenen te dragen. Een eigen hockeystick mag maar hoeft niet!
Voor de rest regelt de club zelf de materialen die gebruikt worden tijdens de lessen. Bij Funkey trainingen wordt gebruik gemaakt van verschillende materialen zoals o.a. lintjes, hesjes, hoepels, pionnen, zachte ballen en een (knots) hockeyset.

Wanneer en wat kost het?

De reguliere Funkey-ronde bij HV de Terriërs duurt 10 weken incl. de inlooptraining, en wordt gegeven op de accommodatie van de Terriërs aan het Zevenhuizen 52.
 De Funkey-training gaat altijd door.
De najaarsronde 2018 begint op zondag 9 september met een inlooptraining. De andere data van de najaarsronde 2018 zijn: 16, 23 en 30 september, 7, 14, en 28 oktober, 4, 11 en 18 november.

De kosten voor een Funkey-ronde bedragen €50,00 per kind, te voldoen via een eenmalige incasso.

Inschrijven

Zoals gezegd is Funkey voor kinderen van 4 en 5 jaar, je hoeft dus géén lid te zijn van de club. Wil je meedoen aan een Funkey-ronde dan kan je je inschrijven via het inschrijfformulier of op de inlooptraining aan het begin van elke Funkey-ronde.
Voor meer informatie kunt u mailen met de Funkeycommissie ([email protected])