Speelgerechtigheid en zwartspelers

21-3 De laatste tijd blijkt dat tijdens competitiewedstrijden spelers worden opgesteld die niet speelgerechtigd zijn. Het gaat om spelers die onder andermans naam worden opgesteld of om spelers die niet als lid bij onze club zijn ingeschreven.

Wanneer wordt ontdekt dat er een niet-speelgerechtigde speler toch namens De Terriërs op het veld staat zijn de consequenties:
- 3 wedstrijdpunten in mindering per wedstrijd voor het team waar de speler uitkomt
- maximaal € 250,- boete per wedstrijd waarin de speler speelt
- de wedstrijd moet worden overgespeeld
Bovendien is iemand die geen lid is ook niet verzekerd.

Voorkom dus onnodige puntenstraffen en boetes die op jouw team worden verhaald. Zorg dat er geen zwartspelers meespelen, ook al is het nog zo goed bedoeld. Iemand is spelend lid of niet. Wanneer een team een speler toevoegt aan het DWF die niet de status spelend lid heeft, verschijnt er in het DWF automatisch een melding 'niet speelgerechtigd'.